Go Gaming 2: Call-outs og karriere
Magnus (Halo) er in-game leader på Counter-Strike-holdet Go Gaming. Det er ham, der er den ansvarlige, den, der lægger strategierne, og den, der sørger for, at alle vennerne præsterer deres bedste.
En dag får Magnus et tilbud: kom og vær in-game leader på et internationalt hold med kurs mod toppen af professionel Counter-Strike. Det er drømmen!
Men kan han rejse fra sin syge søster? Fra sine bedste venner? Og fra det hold, han har været med til at opbygge fra bunden?
Anmeldelser
Virkelig gode bøger med spændende historier. Man føler med drengene, både under spillet og gennem de svære valg, de skal træffe.
Køb serien i flere eksemplarer til alle biblioteker og PLC.
Det her er en superfed! serie om at være ung og træffe valg, om venskab, sammenhold og at være et hold og et menneske.
[...] Dilemmaerne er reelle og spændende, karaktererne så godt skrevet og nemme at leve sig ind i og så er serien vildt sympatisk. Der er ikke jalousi og backstabbing, men venskab og holdfølelse uden at det føles sukkersødt eller kedeligt og det er fedt!
En fremragende ny serie
Go Gaming handler selvfølgelig om gaming, men bøgerne handler også om så meget mere! Om sammenhold, kammeratskab og store valg i livet. Og hvis du ikke er galvaniseret indeni, er de også ret rørende. [...] Jeg glæder mig SÅ meget til at høre mere om drengene fra Go Gaming
En velskrevet og spændende serie, der ikke kan undværes på skolens PLC.
[...] historierne er effektive og med en god sans for nørderiet, kampgejsten og den gode stemning holdene imellem på ‘banen’.
Der er grund til at glæde sig over serien. Forsidebilledet og titlen signalerer en gamer-målgruppe, men målgruppen er større. Det er en bog, der kan læses af mange unge og yngre læsere.
Hovedpersonerne i denne serie er teenagere. De har hverdagsproblemer, der er genkendelige, men der er også en særdeles troværdig gengivelse af samtalerne, der føres under CS-spillet. Det er en serie, der kan læses med stor glæde af enhver gamer, men det er også en serie, der for ikke-gamere kan give et indblik i gamer-universet
Bøgerne rammer børn og unge i alderen 9-13 år perfekt og tager sit emne og sine læsere seriøst.
Forfatteren Kit A. Rasmussen formår at være i øjenhøjde med de unge og bruger de rigtige ord og vendinger, som de kender fra PC-spillet og snakkene i skolegården.
[Fælles omtale af Go Gaming 1, 2 og 3]